Būkite su mumis ir būsite geriausi! 8 800 00228

„Profesinės sveikatos specialistas pataria“: kokius pratimus rinktis dirbantiems fizinį darbą

Patalpinta: 2022-05-02 06:40:36


SDG  2020 m. rudenį startavo ir jau antrus metus tęsia projektą TV3 televizijoje. Kiekvieno mėnesio trečią šeštadienį 9:00 val.TV3 televizijos laidoje Sveikata.lt išvysite SDG kuriamą rubriką „Profesinės sveikatos specialistas pataria“.

Raumenų ir kaulų sistemos sutrikimai – vieni dažniausių su darbu susijusių negalavimų, nuo kurių kenčia milijonai darbuotojų visoje Europoje. Šie sutrikimai gali sukelti įvairias sveikatos problemas: kaklo, pečių juostos, nugaros, viršutinių ir apatinių galūnių skausmus, sumažėjusį darbingumą ir produktyvumą. Todėl dirbant fizinį darbą svarbu reguliariai atlikti apšilimo ir tempimo pratimus, kurie padeda išvengti raumenų ir kaulų sistemos sutrikimų, traumų, suaktyvina kraujotaką, mažina raumenų nuovargį ir  paruošia kūną fiziniam darbui.

Prieš darbo pradžią atlikite fizinius pratimus. Stovėkite tiesiai, kojas laikykite pečių plotyje, nugarą išlaikykite tiesią, pilvo raumenis įtempkite, o pečius nuleiskite ir atpalaiduokite. Pratimus kartokite 7-10 kartų.

  •  Lėtai lenkite galvą peties link į vieną ir į kitą pusę.
  •  Iš lėto, puslankiu sukite galvą į dešinę pusę, tą patį judesį pakartokite sukdami galvą į kairę pusę.
  •  Sukite pečius ratu pirmyn ir atgal.
  •  Rankas laikykite ant liemens, ratu sukite liemenį į vieną ir į kitą pusę.
  •  Prieš save suglauskite ištiestas rankas, jas atverkite ir ištempkite krūtinės raumenis.
  •  Ratu sukite šonuose ištiestas rankas, pirmyn ir atgal.
  •  Kelkite vieną ranką virš galvos, o kitą tieskite už nugaros.
  •  Pakelkite per kelią sulenktą koją ir ratu sukite pėdą, tą patį veiksmą pakartokite su kita koja.
  •  Atlikite pritūpimus, pėdas laikykite atremtas į žemę, sėdmenis stumkite atgal tarsi sėstumėte ant kėdės.
  •  Pritūpkite, rankas uždėkite ant kelių ir tolygiai sukite suglaustus kelius į vieną pusę, o vėliau į kitą.
  •  Šokinėkite suderinant rankų ir kojų mostus į šalis.

 

Tikimės, kad šie patarimai padės Jums rūpintis savo sveikata ir išlikti darbingiems.

Būkime saugūs ir sveiki!

 

Nuoroda į laidos įrašą TV3 play:  https://play.tv3.lt/Ghost%202/sveikatalt-profesines-sveikatos-specialistas-pataria,clip-4119137

Nuoroda į straupsnį: https://sveikata.tv3.lt/straipsnis/manksta-dirbantiems-fizini-darba-5565